Zamówienia publiczne
Przetarg na dostawę żywności
Zielona Góra, 26 sierpnia 2015
Oznaczenie sprawy: CB/TM/04/2015
Nr ogłoszenia o zamówieniu w BIP: 211054 - 2015
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Zgodnie z art. 92 ust. 2 Ustawy z 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2013, poz. 907 ze zm.), zwanej dalej Ustawą, informujemy, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia na Dostawę żywności do stołówki Niepublicznego Przedszkola i Niepublicznej Szkoły Podstawowej, zwanymi „Akademią Talentów” w Zielonej Górze, z podziałem na 7 zadań, na podstawie art. 91 ust. 1 Ustawy, zostały wybrane jako najkorzystniejsze oferty złożone przez firmy Fala Grzegorz Romanowski, Al. Zjednoczenia 102, 65-021 Zielona Góra – dla Zadania 3 oraz SOT Przemysłu Mleczarskiego, ul. Handlowa 4, 15-959 Białystok – dla zadania 5, z którymi 31 sierpnia 2015, w siedzibie zamawiającego, zostaną zawarte umowy o realizację zamówienia. W myśl art. 94 ust. 2 pkt. 1 lit. a) Ustawy, umowy mogą być zawarte niezwłocznie.
UZASADNIENIE
I. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podał kwoty brutto, jakie zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia: „Zadanie 3” - 33.326,50 zł; „Zadanie 5” - 23.027,75 zł. Wpłynęły dwie oferty z odpowiednim podziałem na zadania, wg poniższego zestawienia: Nr oferty Nazwa (firma) i adres wykonawcy Nr Zadania Kryterium CENA Kryterium BIO
1. PHU Fala Grzegorz Romanowski, Al. Zjednoczenia 102, 65-021 Zielona Góra
Nr zadania 3 | Kryterium CENA 99 pkt. | Kryterium BIO 0 pkt.
2. SOT Przemysłu Mleczarskiego, ul. Handlowa 4, 15-959 Białystok
Nr zadania 5 | Kryterium CENA 99 pkt. | Kryterium BIO 0 pkt.
II. Wybrane oferty nie podlegają odrzuceniu, a wykonawcy - wykluczeniu. W kryterium BIO żaden z wykonawców nie otrzymał punktów, gdyż oferty nie zawierały produktów oznaczonych BIO. O wyborze zdecydowało pozostałe kryterium oceny ofert CENA – o znaczeniu 99 %. Cena oferty nr 1 przekroczyła kwotę, jaką zamawiający planował przeznaczyć na realizację zamówienia, ale zamawiający postanowił ją zwiększyć do wysokości ceny tej oferty. Na podst. art. 91 ust. 1. zostanie udzielone zamówienie ww. wykonawcom: Zadania 3 – PHU FALA Grzegorz Romanowski, Zadanie 5 – SOT Przemysłu Mleczarskiego.
=================================================================================
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia: www.bip.centrumbiznesu.zgo.pl
-----------------------------------------------------------------------------------------
Zielona Góra: Dostawa żywności do stołówki Niepublicznego Przedszkola i Niepublicznej Szkoły Podstawowej, zwanymi „Akademią Talentów” w Zielonej Górze, z podziałem na 7 zadań
Numer ogłoszenia: 211054 - 2015; data zamieszczenia: 18.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Biznesu Spółka z o.o., ul. Bohaterów Westerplatte 23, 65-078 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 68 324 25 71.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa żywności do stołówki Niepublicznego Przedszkola i Niepublicznej Szkoły Podstawowej, zwanymi >Akademią Talentów< w Zielonej Górze, z podziałem na 10 zadań.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie nr 1 - Dostawa warzyw, owoców i warzyw przetworzonych; Zadanie nr 2 - Dostawa cytrusów; Zadanie nr 3 - Dostawa ryb i przetworów rybnych mrożonych; Zadanie nr 4 - Dostawa mięsa drobiowego, wieprzowego, wołowego i wyrobów wędliniarskich; Zadanie nr 5 - Dostawa artykułów nabiałowych, mleka i śmietany; Zadanie nr 6 - Dostawa pieczywa; Zadanie nr 7 - Dostawa pieczywa cukierniczego. Dostawy przeznaczone są dla nowo utworzonego przedszkola i szkoły. Dostawy realizowane będą przez 6 miesięcy. Szczegółowy opis rodzajów i wielkości dostaw opisano w SIWZ.
II.1.5) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.10.00.00-9, 15.30.00.00-1, 15.50.00.00-3, 15.60.00.00-4, 15.80.00.00-6, 15.98.00.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.02.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
- Informacja na temat wadium: Wykonawca jest obowiązany wnieść wadium, w jednej z form przewidzianych w Ustawie, w kwocie niżej określonej dla danej części, a w przypadku złożenia oferty na kilka części - kwota wadium stanowi sumę wadiów ustalonych dla poszczególnych części zamówienia: Zadanie nr 1 - 350,00 zł Zadanie nr 2 - 200,00 zł Zadanie nr 3 - 950,00 zł Zadanie nr 4 - 800,00 zł Zadanie nr 5 - 650,00 zł Zadanie nr 6 - 100,00 zł Zadanie nr 7 - 0,00 zł (nie żąda się wniesienia wadium)..
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są złożyć oświadczenie, wg wzoru zawartego w SIWZ stanowiącego Druk nr 2 - >Oświadczenie<
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Realizacja w ostatnich trzech latach, przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 zadania, wykonanego z należytą starannością, odpowiadające swoim rodzajem (asortymentem) stanowiącym przedmiot zamówienia, dla każdego Zadania osobno, o wartości brutto minimum, odpowiednio dla: Zadania Nr 1 - 6800,00 zł, Zadania Nr 2 - 3900,00 zł, Zadania Nr 3 - 16700,00 zł, Zadania Nr 4 - 14500,00 zł, Zadania Nr 5 - 11500,00 zł, Zadania Nr 6 - 1800,00 zł, Zadania Nr 7 - 300,00 zł. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych usług, sporządzony według wzoru w SIWZ, stanowiącego Druk nr 3 - >Doświadczenie< z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców. Należy załączyć dokumenty potwierdzające, że wszystkie te usługi zostały wykonane należycie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie, sporządzone wg wzoru w SIWZ stanowiącego Druk nr 2 - >Oświadczenie<
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie, sporządzone wg wzoru stanowiącego Druk nr 2 - >Oświadczenie<
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie, sporządzone wg wzoru stanowiącego Druk nr 2 - >Oświadczenie<
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 99
- 2. BIO - Produkty oznaczone logo certyfikatu (znaczek listka z dwunastoma gwiazdkami) - 1
IV.2.2)
Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty w następującym zakresie i na następujących warunkach: a) zmiana cen zawartych w ofercie, tj. w zestawieniu kosztów zadania, możliwa jest jedynie w udokumentowanych przypadkach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, ściśle o kwotę wynikającą ze zmiany urzędowej zmiany stawki podatku VAT; b) zmiana sposobu konfekcjonowania towarów objętych umową, w przypadku zmiany wielkości opakowania wprowadzonej przez producenta z zachowaniem zasady proporcjonalności w stosunku do ceny objętej umową; c) w przypadku wstrzymania lub zakończenia produkcji towarów będących przedmiotem dostawy, możliwość dostarczania odpowiedników towarów objętych umową, o parametrach nie gorszych niż towary objęte ofertą, przy zachowaniu ceny ofertowej dla danego towaru na podstawie pisemnego wniosku Wykonawcy; d) każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np. gdy obniży to koszty realizacji zadania).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.centrumbiznesu.zgo.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Biznesu sp. z o.o., 65-078 Zielona Góra, ul. Bohaterów Westerplatte 23.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.08.2015 godzina 09:00, miejsce: Centrum Biznesu sp. z o.o., 65-078 Zielona Góra, ul. Bohaterów Westerplatte 23.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: .
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załączniki
![]() | Formularze - Dostawa żywności II |
![]() | SIWZ - Dostawa żywności 2015 II |