Zamówienia publiczne
Dostawa żywności do stołówki Niepublicznego Przedszkola i Niepublicznej Szkoły Podstawowej, zwanymi „Akademią Talentów” w Zielonej Górze z podziałem na 10 zadań.
Zielona Góra, 17 lutego 2016
Oznaczenie sprawy: CB/TM/01/2016
Nr ogłoszenia o zamówieniu w BIP: 12937 - 2016
Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty
I. W postępowaniu o udzielenie zamówienia na Dostawę żywności do stołówki Niepublicznego Przedszkola i Niepublicznej Szkoły Podstawowej, zwanymi „Akademią
Talentów” w Zielonej Górze, z podziałem na 10 zadań wpłynęło sześć ofert z podziałem na poszczególne zadania. Zamawiający wykluczył z postępowania dwóch Wykonawców:
1. FH „Malinka” Patrycja Flejszer, ul. St. Wyszyńskiego 38c/7, 65-001 Zielona Góra, na podst. art. 24 ust. 2 pkt. 4 Ustawy z 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych
(tj. Dz.U. z 2015, poz. 2164 ze zm.), zwanej dalej Ustawą. Wykonawca ten nie złożył wszystkich dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
a w szczególności tych, o których mowa w ust. 3.5 lit. c), d), e) i f) SIWZ. Wykonawca poinformował na piśmie, że nie dysponuje tymi dokumentami w dniu składania ofert;
2. Piekarnia „Rzepka”, Pl. Pocztowy 4, 65-062 Zielona Góra, na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 3 i 4 Ustawy. Wykonawca ten nie wniósł wadium oraz nie złożył wszystkich dokumentów
potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, a w szczególności tych, o których mowa w ust. 3.2 i w ust. 3.5 lit. b), c), d), e) i f) SIWZ.
Na podstawie art. 24. ust. 4 Ustawy oferty nr 1 i 5 ww. Wykonawców zostały odrzucone.
II. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podał kwoty brutto, jakie zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia:
„Zadanie 3” - 14.860,00 zł; „Zadanie 4” - 24.106,15 zł; „Zadanie 5” - 9.557,03 zł; „Zadanie 6” - 2.000,00; „Zadanie 7” - 2,771,22 zł; „Zadanie 8” - 12.318,40 zł.
Z pośród czterech pozostałych, ważnych ofert, zgodnie z art. 92 ust. 1 Ustawy, jako najkorzystniejsze zostały wybrane oferty, wg poniższego zestawienia:
Wybrane oferty nie podlegają odrzuceniu, a wykonawcy - wykluczeniu. W kryterium BIO żaden z wykonawców nie otrzymał punktów, gdyż oferty nie zawierały produktów
oznaczonych BIO. O wyborze zdecydowało pozostałe kryterium oceny ofert CENA – o znaczeniu 99 %. Ceny ofert na Zadania 3 i 4 przekroczyły kwoty, jakie zamawiający
planował przeznaczyć na realizację zamówienia, jednak zamawiający postanowił ją zwiększyć do wysokości cen tych ofert.
Z wykonawcami, których oferty zostały oznaczone w tabeli jako wybrane („Tak” w ostatniej kolumnie), 23 lutego 2016, w siedzibie zamawiającego, zostaną zawarte
umowy o realizację zamówienia. W myśl art. 94 ust. 1 pkt. 2 Ustawy, umowa dla Zadania 3 może być zawarta terminie 5 dni od przesłania niniejszego zawiadomienia, a dla pozostałych
zadań – niezwłocznie.
========================================================================================
Numer ogłoszenia: 12937 - 2016
Data zamieszczenia: 08.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Centrum Biznesu Spółka z o.o. , ul. Bohaterów Westerplatte 23, 65-078
Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 68 324 25 71.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawę żywności do stołówki
Niepublicznego Przedszkola i Niepublicznej Szkoły Podstawowej, zwanymi Akademią Talentów w
Zielonej Górze z podziałem na 10 zadań.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia jest dostawa (z transportem i wniesieniem) żywności do magazynu żywnościowego
stołówki Niepublicznego Przedszkola i Niepublicznej Szkoły Podstawowej, zwanymi dalej
wspólnie >Akademią Talentów<, przy ul. Rzeźniczka 1 w Zielonej Górze, a w szczególności:
Zadanie nr 1 - Dostawa warzyw, owoców i warzyw przetworzonych; Zadanie nr 2 - Dostawa
cytrusów; Zadanie nr 3 - Dostawa ryb i przetworów rybnych mrożonych; Zadanie nr 4 - Dostawa
mięsa drobiowego, wieprzowego, wołowego i wyrobów wędliniarskich; Zadanie nr 5 - Dostawa
artykułów spożywczych, przypraw, makaronów i warzyw przetworzonych; Zadanie nr 6 - Dostawa
jaj; Zadanie nr 7 - Dostawa warzyw i owoców przetworzonych - mrożonych; Zadanie nr 8 -
Dostawa artykułów nabiałowych, mleka i śmietany; Zadanie nr 9 - Dostawa pieczywa; Zadanie nr
10 - Dostawa wyrobów garmażeryjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zawierający
m.in. ilości poszczególnych produktów w ramach Zadań 1-10, zawarto w SIWZ odpowiednio w
Drukach od 5.1 do 5.10 oraz w ust. 16 zawierającym wzór umowy.
II.1.5)
Przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających? Nie
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.10.00.00-9, 15.30.00.00-1, 15.40.00.00-2,
15.50.00.00-3, 15.60.00.00-4, 15.80.00.00-6, 15.98.00.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie:
01.03.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM,
FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca jest obowiązany wnieść wadium, w jednej z form
przewidzianych w Ustawie, w kwocie niżej określonej dla danej części, a w przypadku złożenia
oferty na kilka części - kwota wadium stanowi sumę wadiów ustalonych dla poszczególnych części
zamówienia: Zadanie nr 1 - 450,00 zł; Zadanie nr 2 - 300,00 zł; Zadanie nr 3 - 400,00 zł; Zadanie nr
4 - 650,00 zł; Zadanie nr 5 - 250,00 zł; Zadanie nr 6 - 50,00 zł; Zadanie nr 7 - 50,00 zł; Zadanie nr 8
- 350,00 zł; Zadanie nr 9 - 100,00 zł; Zadanie nr 10 - 200,00 zł
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU
DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy
prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są złożyć
oświadczenie, wg wzoru stanowiącego >Druk nr 2 - Oświadczenie<.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· Realizacja w ostatnich trzech latach, przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 zadania, wykonanego z
należytą starannością, odpowiadającego swoim rodzajem (asortymentem) stanowiącym
przedmiot zamówienia, dla każdego Zadania osobno, o wartości brutto minimum, odpowiednio
dla: Zadania Nr 1 - 8200,00 zł, Zadania Nr 2 - 5700,00 zł, Zadania Nr 3 - 7400,00 zł, Zadania
Nr 4 - 12100,00 zł, Zadania Nr 5 - 4800,00 zł, Zadania Nr 6 - 1000,00 zł, Zadania Nr 7 -
1400,00 zł, Zadania Nr 8 - 6200,00 zł, Zadania Nr 9 - 1900,00 zł, Zadania Nr 10 - 3600,00 zł.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć
wykaz wykonanych usług, sporządzony według wzoru stanowiącego >Druk nr 3 -
Doświadczenie< w SIWZ z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców.
Należy załączyć dokumenty potwierdzające, że wszystkie te usługi zostały wykonane należycie.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć
oświadczenie, sporządzone wg wzoru stanowiącego >Druk nr 2 - Oświadczenie<.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
· W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są przedłożyć
oświadczenie, sporządzone wg wzoru stanowiącego >Druk nr 2 - Oświadczenie<.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku wykonawcy zobowiązani są
przedłożyć oświadczenie, sporządzone wg wzoru stanowiącego >Druk nr 2 -
Oświadczenie<.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA
WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy
przedłożyć:
· potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje,
zezwolenia lub licencje;
· wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem
terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości,
przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane
należycie;
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają
wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
· aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane
prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
· aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
· aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w
postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne
albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -
wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
· zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania
albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
· zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania
albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1
pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
· lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie
należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
· 1 - Cena - 99
· 2 - BIO - Produkty oznaczone logo certyfikatu (znaczek listka z dwunastoma gwiazdkami) - 1
IV.2.2)
Przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: NIE.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty w następującym zakresie i na
następujących warunkach: a) zmiana cen zawartych w ofercie, tj. w zestawieniu kosztów zadania,
możliwa jest jedynie w udokumentowanych przypadkach, których nie można było przewidzieć w
chwili zawarcia umowy, ściśle o kwotę wynikającą ze zmiany urzędowej zmiany stawki podatku
VAT; b) zmiana sposobu konfekcjonowania towarów objętych umową, w przypadku zmiany
wielkości opakowania wprowadzonej przez producenta z zachowaniem zasady proporcjonalności w
stosunku do ceny objętej umową; c) w przypadku wstrzymania lub zakończenia produkcji towarów
będących przedmiotem dostawy, możliwość dostarczania odpowiedników towarów objętych
umową, o parametrach nie gorszych niż towary objęte ofertą, przy zachowaniu ceny ofertowej dla
danego towaru na podstawie pisemnego wniosku Wykonawcy; d) każdym przypadku, gdy zmiana
jest korzystna dla Zamawiającego (np. gdy obniży to koszty realizacji zadania).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.bip.centrumbiznesu.zgo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Centrum Biznesu
sp. z o.o., 65-078 Zielona Góra, ul. Bohaterów Westerplatte 23.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
16.02.2016 godzina 09:00, miejsce: Centrum Biznesu sp. z o.o., 65-078 Zielona Góra, ul.
Bohaterów Westerplatte 23.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie.
Załączniki
![]() | Ogłoszenie o zamówieniu - Dostawa żywności 2016.pdf |
![]() | SIWZ - Dostawa żywności 2016.pdf |
![]() | Formularze - Dostawa żywności 2016.doc |